Кошик
8 відгуків
ТОВ "АВАК"

Як підібрати автомобільний акумулятор.

Як підібрати автомобільний акумулятор.

Як правильно підібрати автомобільний акумулятор.
Перше, на що потрібно звернути увагу, це розмір батареї, полярність, розташування клем і спосіб кріплення батареї. Розмір має відповідати ніші, передбаченій для встановлення акумулятора. Стандарт розташування клем на корпусі батареї здебільшого підрозділяється на європейський і азійський. Клеми акумулятора для європейських автомобілів розташовані в нішах, втоплених у корпус, клеми на азійський акумуляторах розташовуються на верху корпусу.

Полярність може бути різною у будь-якого типу акумулятора, це залежить від даного типу автомобіля і розташування батареї для економії підкапотного простору, закладеного виробником, автомобілі європейського виробництва, як правило, комплектуються акумуляторами з розташуванням плюсової клеми праворуч. Акумулятор з неправильно підібраною полярністю буде неможливо під'єднати через брак довжини проводів контактних клем. Визначається полярність за маркуванням на корпусі батареї (-/+), при цьому акумулятор потрібно повернути до себе лицьовим боком, де розташована етикетка з характеристиками акумулятора.

 

Кріплення акумулятора може бути верхнім, за притискну планку або нижнім, за розташований знизу виступ на корпусі.

 

Акумуляторні батареї поділяються:
Сурм'янисті - у складі пластин 5% сурми, мають прискорений процес електролізу, потребують частого обслуговування. Рідко встановлюються на автомобілі через застарілу технологію і незручності у використанні.

Малосурм'янисті - у складі пластин 2,5%-3% сурми, мають меншу інтенсивність википання води, стійкість до перепаду напруги, помірна ціна.

Гібридні - позначаються <Са+>. У цих батареях закладені позитивні якості малосурм'янистих і кальцієвих акумуляторів. Негативні пластини виготовлені зі свинцевих сплавів з додаванням кальцію, а позитивні з малосурм'янистих сплавів, мають помірну стійкість до нечастих розрядів і перезарядів, низька інтенсивність википання води.

Кальцієві - позначаються <Ca/Ca>. Пластини негативних і позитивних полюсів виготовлені з додаванням кальцію без використання сурми. Низький саморозряд, низька інтенсивність газовиділення, втрата води на наймінімальнішому рівні порівняно з малосурм'янистими акумуляторами. Чутливі до перепаду напруги в бортовій мережі, слабо стійкі до глибокого розряду. Тривалий термін експлуатації можливий при правильному використанні та справному електрообладнанні автомобіля.

AGM - свинцево кислотний акумулятор, між пластинами розташований щільно притиснутий пористий матеріал зі скловолокна, просочений електролітом, який перешкоджає осипанню активної маси, що подовжує працездатність акумулятора. Пластини виготовлені з чистого свинцю високого ступеня очищення, що дало змогу зменшити внутрішній електричний опір і підвищити віддачу струму. Унеможливлено протікання електроліту, за нормативного режиму експлуатації відсутнє випаровування і газовиділення, не потребує доливання води, стійкі до вібрації. Рекомендовані для встановлення на автомобілях, в яких акумуляторні ніші розташовані в салоні або багажних відсіках. Вимагає особливої методики зарядки. Експлуатація цього типу акумулятора обмежена вузьким діапазоном допустимої напруги від бортової мережі автомобіля, а також під час заряджання стаціонарним зарядним пристроєм.

Місткість акумулятора підбирається під тип і робочий об'єм двигуна. Для авто з
двигуном:

1,1 -1,2 дм3>50-55Ач.

1,3 -1,6 дм3>60-65Ач.

1,8- 2,0 дм3>70-75Ач.

2,3 -3,5дм3>80-100Ач.

Не рекомендовано підбирати акумулятор меншої місткості, ніж передбачено виробником для конкретного автомобіля. За певних режимів роботи двигуна (холостий хід за максимально увімкнених споживачів електроенергії, малий денний пробіг) акумулятор нарівні з генератором живить електроустаткування, водночас розряд батареї малої місткості може досягати 40% -50%, що критично позначається на ресурсі та працездатності акумулятора. Всупереч певним переконанням акумулятор більшої місткості, ніж передбачив виробник, можна встановлювати, це ніяк не позначиться на роботу генератора або самої батареї, але при цьому потрібно враховувати, що зміниться вага і габарити акумулятора, і він просто може не поміститься у відведеному для нього місці.

Величину місткості характеризує кількість електроенергії, яку акумулятор здатний віддати при заданому режимі розряду. Передбачено два основних режими визначення - номінальна і резервна місткість. Величину номінальної місткості визначають за 20-годинного розряду струмом, що дорівнює за величиною 0,05C20 (0,05 від значення, зазначеного виробником), при температурі 25°C до досягнення показників на виводах 10,5В. Резервну місткість визначає величина часу у хвилинах при розряді струмом 25А при температурі 25°C до показників на виводах 10,5В. Таким чином резервна місткість показує скільки часу може рухатися автомобіль, використовуючи електричну енергію від повністю зарядженого акумулятора за неробочого генератора.

Струм холодного пуску ССА (абревіатура від англійського Cold Cranking Amps, що означає струм холодної прокрутки стартерної акумуляторної батареї) вимірюється за кількома стандартами залежно від країни виробника або країни призначення. Після охолодження протягом 24 годин при температурі -18°C акумулятор навантажують силою струму номінального позначення без падіння напруги нижче встановленої величини протягом необхідного часу.

(EN) європейський - розрядка до 7.5 В протягом 10 секунд;

(DIN) німецький - розрядка до 9 В протягом 30 секунд;

(SAE) американський - розрядка до 7.2 В протягом 30 секунд.

(IEC) міжнародна електротехнічна комісія - розрядка до 8,4 В протягом 60 секунд.

Тест вважається пройденим, якщо напруга батареї при навантаженні не падає нижче встановленої величини

Таблиця перекладу струму холодного пуску EN, CCA, SAE, IEC, DIN.

 

SAE / CCA

EN

IEC

DIN

100

100

65

60

150

140

95

85

200

180

130

110

250

230

160

140

300

280

195

170

350

330

225

200

400

360

260

225

450

420

290

255

500

480

325

280

550

520

355

310

600

540

390

335

650

600

420

365

700

640

450

395

750

680

485

420

800

760

515

450

850

790

550

480

900

860

580

505

950

900

615

535

1000

940

645

560

1050

1000

680

590

1100

1040

710

620

1150

1080

745

645

1200

1150

775

675

1250

1170

810

700

1300

1220

840

730

1350

1270

870

760

1400

1320

905

790

1450

1360

935

815

1500

1410

975

820

1540

1450

1000

870

Мінімальні значення пускового струму для запуску бензинового двигуна легкового автомобіля становить 255 Ампер, а для дизельного 300 Ампер. Чим вищий показник пускового струму акумулятора, тим більше шансів без проблем запустити двигун при сильних морозах.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner